Má někdo nějaké real-svět zkušeností z ČSLA?

hlasů
50

Hlavní webové aplikace mé společnosti volá po šikovný sadou knihoven, aby se to nějakým způsobem udržitelného a škálovatelné, a jeden z mých kolegů navrhl ČSLA. Tak jsem si koupil knihu, ale jako:

programátoři nečtou knihy už

Chtěl jsem, aby zjistily, názor SOFlow komunity to.

Takže tady jsou mé otázky:

  1. Jak mohou lidé používají ČSLA?
  2. Jaké jsou výhody a nevýhody?
  3. Má CSLA opravdu nehodí do TDD?
  4. Jaké jsou mé alternativy?
  5. Pokud jste přestali používat nebo se rozhodla proti proč?
Položena 18/08/2008 v 22:23
zdroj uživatelem
V jiných jazycích...                            


23 odpovědí

hlasů
72

Předtím, než jsem konkrétně odpovědět na vaši otázku, chtěl bych dát pár myšlenek dolů. Je ČSLA pravé pro váš projekt? Záleží. Já bych osobně považuji ČSLA pro desktopové aplikace založené na který nemá testování jednotková hodnota jako vysokou prioritu. CSLA je skvělé, pokud chcete snadno škálovat na žádost o n-tier. CSLA tendenci získat nějaké Flack, protože to neumožňuje čistou jednotkové testy. To je pravda, ale jako všechno v oblasti technologií, se domnívám, že je nikdo správná cesta . Unit testování nemusí být něco, co se podnik pro konkrétní projekt. Co funguje pro jeden tým a jeden projekt nemusí fungovat pro jiný tým nebo jiný projekt.

Existuje také mnoho mylných představ, co se týká ČSLA. Nejedná se o ORM. to není konkurentem NHibernate (ve skutečnosti pomocí CLSA Business Objects & NHibernate jako datové fit opravdu dobře dohromady). Formalizuje koncept mobilního objektu .

1. Kolik lidí používá ČSLA?
Na bázi ČSLA fór , řekl bych, že existuje celá řada projektů CSLA založených venku. Upřímně když nemám ponětí, kolik lidí vlastně používáte. Použil jsem to v minulosti na dvou projektech.

2. Jaké jsou výhody a nevýhody?
I když je těžké shrnout v krátkém seznamu, zde je některé z pro / con to, že přijde na mysl.
Klady:

  • Je snadné se dostat nové vývojáře až do rychlosti. CSLA knihy a ukázkové aplikace jsou velké zdroje, jak se dostat až na rychlost.
  • Rámec Validation je skutečně na světové úrovni - a byl si „vypůjčila“ mnoho a mnoho dalších projektů a technologií non-ČSLA.
  • n-Level Undo v rámci svých obchodních objektů
  • Konfigurace linka změnou pro n-Tier škálovatelnosti (Poznámka: ani překompilujte je to nutné)
  • Klíčové technologie jsou získávána ze „skutečné“ kódu. Když byl představen WCF, to mělo minimální vliv na ČSLA kódu.
  • Je možné sdílet své obchodní objekty mezi okny a webové projekty.
  • CSLA podporuje normalizaci chování spíše než normalizaci dat (odcházející databáze pro datovou normalizace).

Nevýhody:

  • Obtíže při testování jednotek
  • Nedostatek oddělení zodpovědností (zpravidla vaše podnikatelské objekty mít kód pro přístup k datům uvnitř nich).
  • Jako CSLA podporuje normalizaci chování , spíše než normalizace dat , a to může vést k obchodních objektů, které jsou pojmenovány podobně, ale mají různé účely. To může způsobit nějaký zmatek a pocit, jako byste se ani opětovné použití objekty odpovídajícím způsobem. To znamená, že jakmile je fyziologický skok je přijata, to víc než dává smysl - zdá nevhodné konstrukci objektů „starou“ cestou.
  • Není to „v módě“ při tvorbě aplikací tímto způsobem. Možná se snaží dostat vývojáři, kteří jsou nadšení pro technologii.

3. Po přečtení to však CSLA opravdu nehodí do TDD?
Nenašel jsem efektivní způsob, jak dělat TDD s ČSLA. To znamená, že jsem si jist, že existuje mnoho inteligentnější lidé tam venku, než to, že mohou se snažili to s větším úspěchem.

4. Jaké jsou alternativy?
Domain-Driven-Design je stále velký tlak v okamžiku, kdy (a právem - je to fantastické pro některé aplikace). Existuje také celá řada zajímavých vzorů rozvojových ze zavedení LINQ (a LINQ to SQL, Entity Framework, etc). Fowlers kniha PoEAA , Detaily mnoho vzorů, které mohou být vhodné pro vaši aplikaci. Všimněte si, že některé vzory se soutěží (tj Active Record a úložiště), a tím jsou určeny k použití pro konkrétní scénáře. Zatímco CSLA přesně neodpovídá některému ze vzorků popsaných v této knize, že se nejvíce podobá Active Record (i když mám pocit, že je krátkozraké tvrdit přesnou shodu pro tento vzor).

5. Pokud jste přestali používat nebo se rozhodla proti proč?
Nechtěl jsem plně doporučit ČSLA na svém posledním projektu, protože se domnívám, že rozsah žádosti je příliš velká pro výhody ČSLA poskytuje.
Já bych to použít ČSLA na webový projekt. Mám pocit, existují i jiné technologie, vhodnější pro vytváření aplikací v tomto prostředí.

Stručně řečeno, zatímco ČSLA je něco jiného než stříbrná kulka , to je vhodné pro některé scénáře.

Snad to pomůže!

Odpovězeno 18/08/2008 v 23:32
zdroj uživatelem

hlasů
22

Po přečtení odpovědi na všechny otázky, jsem si všiml, že poměrně málo lidí má nějaké mylné představy o ČSLA.

Za prvé, ČSLA není ORM . Jak mohu říci, že to určitě? Vzhledem k tomu, Rockford Lhotka uvedla to sám mnohokrát v rozhovorech o .NET skal a Hanselminutes podcasty. Podívejte se na jakékoliv epizodě kde byl dotazován Rocky a on to bude uvádět v žádných nejistých termínech. Myslím, že to je nejdůležitější skutečnost, že lidé pochopili, protože téměř všechny mylné představy o ČSLA flow z přesvědčení, že se jedná o ORM nebo pokoušet se ji používat jako jeden celek.

Jako Brad Leach zmiňoval ve své odpovědi, ČSLA objekty chování modelu, i když to může být přesnější říci, že modelovat chování dat, protože data jsou nedílnou k nim. ČSLA není ORM, protože je to úplně agnostik o tom, jak budete mluvit do svého datového skladu. Byste měli použít nějaký datové vrstvy s ČSLA, možná dokonce o ORM. (Já. I nyní používají Entity Framework, která funguje krásně.)

Nyní, na jednotkové testy. Nikdy jsem neměl žádné potíže s jednotkou testování dalších objektů ČSLA, protože nemám dát svůj datový přístupový kód přímo do svých obchodních objektů. Místo toho jsem použít nějakou variaci úložiště vzoru. Úložiště je spotřebována ČSLA, ne jiná cesta kolem. Tím, že vymění ve falešném úložiště pro své jednotkové testy a pomocí místního portálu dat, BOOM! je to jednoduché. (Jednou Entity Framework umožňuje použití Pocos, to bude ještě čistší.)

To vše pochází z uvědomil, že ČSLA není ORM. To by mohlo spotřebovat ORM, ale to samo o sobě není.

Na zdraví.

AKTUALIZACE

Myslela jsem, že učinit několik poznámek.

Někteří lidé říkají, že je ČSLA podrobného srovnání s věcí, jako je LINQ to SQL a tak dále. Ale tady jsme srovnávání jablek s pomeranči. LINQ to SQL je ORM. Nabízí některé věci, které ČSLA nevěří a ČSLA nabízí některé věci L2S není, stejně jako integrované ověřování a n -tier vytrvalosti prostřednictvím různých vzdálených datových portálů. Ve skutečnosti bych řekl, že poslední věc, n -tier vytrvalost, přebíjí všechny pro mě. Pokud chci používat Entity Framework nebo LINQ to SQL přes síť, musím dát něco jako WCF v rozmezí, a že násobí práci a složitost enormně, do bodu, kdy si myslím, že je mnohem více mnohomluvný než ČSLA. (Teď jsem fanoušek WCF, odpočinek a SOA, ale pouze tam, kde jej opravdu potřebujete, jako když chcete vystavit službu třetím stranám. Pro většinu aplikací line-of-podnikání, to není skutečně zapotřebí, a ČSLA je lepší volbou.) Ve skutečnosti, s nejnovější verzí ČSLA, Rocky poskytuje WCFDataPortal, který jsem používal. Funguje to skvěle.

Jsem fanoušek SOLID , TDD a dalších moderních principů pro vývoj softwaru, a jejich použití všude tam, kde praktické. Ale myslím, že výhody převažují nad ČSLA některé z námitek těchto ortodoxií, av každém případě se mi podařilo udělat ČSLA fungovat docela dobře (a snadno) s TDD, takže to není problém.

Odpovězeno 02/08/2009 v 18:40
zdroj uživatelem

hlasů
19

Ano, já (um, my) je používán značně pro modelování našich obchodních procesů logiku, která byla primárně databound formuláře v aplikaci Windows Forms. Aplikace byla obchodní systém. CSLA je navržen tak, aby v této vrstvě těsně pod UI.

Pokud si myslíte o svém standardním složité line-of-business aplikace, které mohou mít formu s mnoha oblastech, mnoho pravidel pro tyto obory (včetně ověřovacích pravidel cross-field), můžete vyvolat dialog, modální upravit nějaký podřízený objekt, možná budete chcete mít možnost, aby bylo možné zrušit tyto dialogy a vrátit se zpět do předchozího stavu. ČSLA podporuje.

Je nevýhody jsou, že má trochu křivku učení.

Klíčovou věcí k zapamatování je použít ČSLA modelovat, jak uživatel komunikuje s formami na některé aplikace. Nejúčinnější způsob, jak pro mě bylo navrhnout uživatelské rozhraní a pochopit, že je to toky, chování a pravidla ověření před výstavbou objektů ČSLA. Nemají vaše ČSLA objekty řídit UI design.

Také jsme zjistili, že je velmi užitečné, aby bylo možné používat ČSLA stranu podnikatelské objekty serveru k ověření objekty odeslané z klientů.

Také jsme měli postavený v mechanismech provádět ověřování asynchronně vůči webové služby (tj kontrolu úvěrového limitu rozsah protistrany proti master).

CSLA prosazuje silnou oddálení mezi vaší UI, BusinessLogic a perzistenci a psali jsme zatížení jednotkové testy proti nim. Nemusí to být přísně TDD, protože jste se řídit jej z návrhu uživatelského rozhraní, to neznamená, že to není testovatelné.

Jedinou skutečnou alternativou je vytvořit vlastní model, \ obchodních objektů, ale brzo skončit prováděcí funkce, které ČSLA nabízí po vybalení z krabice (INotifyPropertyChanged, IDataErrorInfo, pushState, popstate atd.)

Odpovězeno 18/08/2008 v 23:50
zdroj uživatelem

hlasů
11

Použil jsem ČSLA na jeden projekt a fungovalo to skvěle a dělat věci mnohem jednodušší a krásnější.

Místo toho, aby váš tým psaní obchodních objektů ve vlastním odlišným osobním stylem, víme, že mají společnou normu, aby působily proti.

// Andy

Odpovězeno 30/10/2008 v 12:35
zdroj uživatelem

hlasů
11

Měl jsem zkušenost s ní před několika lety. Je to brilantní architektury, ale velmi složité, obtížné pochopit nebo změna, a to řeší problém, který většina z nás vývoj aplikací web založené nemusí nutně mít. To bylo vyvinuto více na bázi Windows aplikace a manipulace s multi-level undo, se silným důrazem na transakční logikou. Pravděpodobně budete slyšet lidé říkají, že webové aplikace jsou požadavek odezvy na úrovni stránky, je nevhodné, ale s AJAX-stylu webových aplikací možná tento argument neplatí tolik vody.

To má model velmi hluboký objektu, a to může trvat delší dobu, aby skutečně zabalit svůj mozek kolem něj. Samozřejmě, že hodně může změnit během několika let. Zajímalo by mne, kdo se dozví další nedávná stanoviska.

Celkem vzato, nebylo by to moje první volba architektury.

Odpovězeno 18/08/2008 v 22:48
zdroj uživatelem

hlasů
8

V obraně ČSLA, i když souhlasím s mnoha připomínek, které byly provedeny zejména jednotkové testy jeden ...

Moje firma je používán značně pro Forms datové vstupní aplikace Windows, s vysokou mírou úspěchu.

  • To za předpokladu, z funkce boxu, že jsme neměli čas ani odborné znalosti psát sami.
  • Je standardizován všech našich obchodních objektů takže údržba dala snadno a snížit křivku učení pro naše nové vývojáře.

V celku bych říci, že všechny problémy, které to způsobily byly více než outwayed výhodami.

UPDATE: V návaznosti na to jsme stále používat to na našich oken tvoří aplikaci, ale pokusy s použitím jiných aplikací, jako jsou webové stránky, které ukázaly, že je třeba, aby těžkopádný, když nemusíte většinu jeho funkcí a my jsme nyní vyšetřuje lehčí variantu hmotnost pro tyto scénáře.

Odpovězeno 28/08/2008 v 15:42
zdroj uživatelem

hlasů
7

Připojil jsem se k týmu, kde ČSLA je povinné. Nechceme používat dálkový portál dat, který je jediný důvod, proč bych mohl souhlasit pro použití tohoto rámce. Nikdy jsem si koupil do myšlenku ČSLA tak možná to je důvod, proč nemám nic než záležitostí s ní, je mi líto.

Pár otázek:

Já nepotřebuji překážku na cestě mezi mým kódem a .NET, což je to, co tento rámec pocit, pro mě. Měl jsem omezenou možnost seznam objektů, zatímco já jsem prostě musel ignorovat bohatý seznam objektů v rámci .NET.

Ii je naprosto směšné, že bychom měli tyto pouze pro čtení seznamů a pak non jen pro čtení seznamů. Takže pokud bych měl přidat položku do seznamu jsem musel znovu celý seznam ... myslíš vážně?

Pak ČSLA chce spravovat svůj objekt stavu, který je v pořádku, ale nic skutečně vystavena. Někdy chci změnit stav objektu ručně namísto ji načítání opět což se jeví jako to, co mě ČSLA chce dělat. Já v podstatě skončit vytvořením mnoho vlastností vystavit možnosti ČSLA si nemyslel, že bych měl mít přímý přístup.

Proč nemohu jen instanci objektu? Skončíme vytváření statické metody, které vytvoří instanci objektu a předá ho zpět ... Děláš si srandu?

Zkontrolujte rámec zdrojový kód a vypadá to těžké na odrazu kódu ke mně.

Důvody pro použití ČSLA:

  • přímé rozhraní .NET Framework je příliš silný pro vás.
  • vaši vývojáři nejsou ochuceny a nemůže pochopit pojem vzorů pak ČSLA bude do značné míry mají všichni na stejné stránce.

    1. Já nepotřebuji překážku na cestě mezi mým kódem a .NET ... Já jsem uvízl s těmito objekty seznamu.
Odpovězeno 22/02/2011 v 01:30
zdroj uživatelem

hlasů
6

Nebrat ČSLA seznamu, ale před jejím použitím, výzkum výhody a ujistěte se, že opravdu platí. Bude váš tým bude schopen správně / důsledně implementovat? Remoting a portál tanec potřeba?

Myslím, že nade vší teoretické Zamysli, je to všechno o čistý / snadno udržovatelné / výsuvný / testovatelné kód těchto základních osvědčených vzorů.

počítal jsem řádků kódu jsou potřebné v určité oblasti projektu převést z ČSLA. Mezi všemi různými ČSLA objektů (pouze pro čtení + upravitelné + kořen + seznam kombinace) a jejich uložených procs to trvalo asi 1700 řádků, versus Linq2SQL + úložišť plnění, která se 180 řádky. Verze Linq2SQL skládala převážně z vytvořených tříd, které váš tým nepotřebuje konzumovat knihu pochopit. A ano, jsem použil CodeSmith pro generování částí ČSLA, ale teď věří v suchém kódu s jednotlivými bity odpovědnosti a zavedení ČSLA teď se mi zdá, jako včerejší hrdina.

Jako alternativu bych chtěl navrhnout hledá do Linq2Sql / Entity Framework / NHibernate v kombinaci s úložišti a vzory UnitOfWork. Podívejte se na http://www.codeplex.com/backgroundmotion

Na zdraví!

Odpovězeno 06/04/2009 v 08:01
zdroj uživatelem

hlasů
6

Naše společnost praktikuje ČSLA v některých svých projektů a některé z odkazu projekty zbývá ČSLA. Další projekty se vzdálil od něj, protože CSLA porušil prostý a jednoduché pravidlo OOP: Single odpovědnosti princip.

ČSLA objekty jsou soběstačný, například jim získat své vlastní údaje, které spravují své vlastní chování, ale zachránit. Bohužel to znamená, že váš průměrný objekt CSLA má nejméně tři úkoly - které představují model domény, které obsahují obchodní pravidla a obsahují definice přístup k datům (ne Dal, nebo provádění přístup k datům, jak jsem již uvedl / implicitní) všichni ve stejnou čas.

Odpovězeno 19/08/2008 v 00:10
zdroj uživatelem

hlasů
6

Začali jsme používat ČSLA, protože jsme si mysleli, že by to pomohlo s naším modelem vrstvou. Byl tak nějak přehnané a hlavně všichni používáme dnes je třída SmartDate, jen proto, že jsme již propojen s knihovnou.

Mysleli jsme, že rozhraní validace by opravdu pomůže nám prosadit obchodní pravidla, ale to není dobře pracovat s WCF a serializaci (jsme stále přilepená na verzi 2.0.3.0, takže se věci mohly změnit).

Odpovězeno 18/08/2008 v 22:34
zdroj uživatelem

hlasů
4

Jsem nový ČSLA ale chápu, koncepty a já již pochopili, že to není ORM nástroj tak přestat bít ta zatracená bubnové lidi. K dispozici jsou funkce ČSLA se mi líbí, ale jejich použití se cítí trochu jako je kouzelník za oponou. Myslím, že pokud vám nevadí, že nevěděl o tom, jak to funguje, pak můžete použít objekty a jejich práce je v pořádku.

Tam je velká učení pro začátečníky, a myslím, že by mohli využít tím, že má 5-15 min. videa, jako je Microsoft má pro výuku základů. Nebo jak o uvolnění společník knihu s kódem namísto získání kódu uvolněn a aby měsíců získat knihu? Jen sayin pan Lohtka ... Začali jsme budovat naše věci než knihy a já se snažil po celou dobu. Ale jak jsem řekl, že jsem nový na to.

Použili jsme ČSLA. Udělali jsme naše objekty se vešly jejich forma pak použije 10% toho, co rámcová nabídl. level objekt vrátit? Nepoužíval jej. NTier flexibility? Nepoužíval jej. Jsme skončili psaní dostatek obchodních pravidel kód, který jsem si myslel, že jediná věc, kterou jsme se dostat ven z ČSLA byla složitost. Někteří „dlouho v zubu“, vývojáři, kteří znají rámec používal to jako jejich kladivem, protože měli na hřebík, který potřeboval bít. ČSLA byl ve svém opasku a můj odhad je hodně zastánců rámci vidět věci z tohoto pohledu příliš.

Myslím, že naši zkušení vývojáři jsou spokojeni, protože to všechno dává smysl k nim. Myslím, že pokud vaše organizace nemá nováček programátory a vy nudit psaním efektivních a jednoduchých objektů Poco s dobře vytvořených vzorů, pak jít na to. Použít ČSLA.

Odpovězeno 14/12/2010 v 00:00
zdroj uživatelem

hlasů
4

Používáme ČSLA značně. Existuje několik výhod; Nejprve se domnívám, že každý řádek obchodní developer by měl znít Rocky Lhotka knihu na Business Objects programování. Osobně jsem zjistil, že je v mých top 3 nejlepších programovacích knih všech dob. CSLA je rámec založený na této knize a jeho použití dává váš přístup k projektu velmi vysoké funkčnosti úrovni, jako je n-level undo, ověřovacích pravidel a škálovatelnosti architektury a zároveň poskytuje informace pro vás. Všimněte si, řekl jsem „poskytnutí“ a ne „schovává“. Zjistil jsem, že nejlepší část ČSLA je to, že umožňuje pochopit, jak všechny tyto věci jsou realizovány až do zdrojového kódu, aniž by jim reprodukovat sám. Můžete se rozhodnout použít tolik nebo několik funkcí, jak je potřeba, ale já jsem zjistil, že tím, že zůstanete věrni návrhových vzorů rámce, ve skutečnosti to vás udrží mimo problémy. --Byron

Odpovězeno 28/01/2009 v 14:33
zdroj uživatelem

hlasů
4

Byli jsme s použitím ČSLA nyní již více než pět let, a myslíme si, že to funguje skvěle hodí pro budování obchodních aplikací. Spojený s generování kódu můžete vytvořit obchodní objekty v relativně krátkém čase a zaměřit svou snahu na maso aplikace.

Odpovězeno 23/09/2008 v 15:22
zdroj uživatelem

hlasů
3

Mnoho lidí doporučujeme použít Generování kódu se ČSLA. Já bych doporučil mimo kontrolu naší sadu podporovaných šablon, jak se zvýší návratnost investic nesmírně.

Díky -Blake Niemyjski (autor CodeSmith ČSLA šablony )

Odpovězeno 05/08/2010 v 17:11
zdroj uživatelem

hlasů
3

Byl jsem pomocí ČSLA od VB5, když to bylo spíše o sbírku vzorů, než tomu bylo rámec. Se zavedením of.NET, ČSLA proměnil v plnohodnotné rámce, který byl dodán s statný zaučení. Nicméně, ČSLA řeší mnoho věcí, které všechny obchodní vývojáři mají tendenci psát sami na nějakém místě (v závislosti na rozsahu projektu): ověřovací logiku, ověřování logiku, undo funkce, špinavý logiku apod všechny tyto věci dostanete zdarma ven z box v jedné pěkné rámce.

Jak již bylo uvedeno, je rámec, nutí vývojáře psát obchodní logiky v podobné módě. To vám také nutí poskytovat úroveň abstrakce pro obchodní logiku, takže nebude používat nějaký framework UI, jako je MVC, MVP, MVVM stává není tak důležité.

Ve skutečnosti bych tvrdit, že důvod, proč tak mnoho z těchto UI vzory jsou tak přepjali dnes (ve světě Microsoft), je, že lidé dělají věci neuvěřitelně špatně po tak dlouhou dobu (např. S ​​použitím DataGrids ve svém uživatelském rozhraní, kropení Vaše obchodní logiky všude. tisk tisk). Navrhněte si střední vrstvy (obchodní logiky) správně od začátku, můžete použít své střední vrstvy v jakémkoli uživatelském rozhraní. Win Form, ASP.NET/MVC, WCF Service, WPF, Silverlight ** Windows Service, ....

Ale kromě nich je obrovský přínos pro mě bylo to vestavěný možností škálování. CSLA používá proxy vzorek, který je konfigurovatelný prostřednictvím svého konfiguračního souboru. To umožňuje, aby Vaše obchodní objekty, aby vzdálené volání ze serveru na server, aniž by bylo nutné napsat jeden lízat kódu. Přidání více uživatelů do vašeho systému? Žádný problém, nasadit obchodních objektů ČSLA do nového aplikačního serveru, provést změnu vstupní konfigurační soubor, a BAM !! Okamžité potřeby škálovatelnosti splněna.

Porovnejte si to s pomocí DTO je, ukládání obchodní logiky na straně klienta (bez ohledu na klienta, který může být), a museli psát každý z vašich vlastních CRUD metody jsou metody služby. Jejda !!! Neříkám, že je to špatný přístup, ale nechtěl bych to dělat. Ne, když je tu rámec tam v podstatě to pro mě.

Budu zopakovat to, co ostatní lidé říkali, že ČSLA NENÍ ORM. ČSLA vás nutí dodávat své obchodních objektů s daty. Nezajímá je, kde vám vaše data. Můžete použít ORM dodávat své obchodních objektů s daty. Můžete také použít syrové ADO.NET, ostatní služby (pohodové, mýdlo), Excel tabulky, můžu jít dál tady.

Pokud jde o vaši podporu pro TDD, nikdy jsem se pokusil pomocí tohoto přístupu se ČSLA jeden. I byl přijat přístup, kde jsem modelovat svou střední vrstvy (ALA podnikatelských objektů) pomocí tříd a sekvenční diagramy, nejčastěji umožňující use case, obrazovka a / nebo způsob provedení diktovat. Možná trochu ze staré školy, ale UML vždy sloužil mi dobře v mém návrhu a vývoje úsilí. Já jsem úspěšně navržen a vyvinut velmi velké a škálovatelné aplikace stále používají i dnes. A dokud WCF RIA dozrává, budu nadále používat ČSLA ..

** u některých pracovních arounds

Odpovězeno 05/03/2010 v 07:09
zdroj uživatelem

hlasů
3

Já používám ČSLA jako rámec obchodní objekt o velikosti projektu střední. Rámec má za sebou dlouhou cestu od VB6 dnů a nabízí mimořádnou míru flexibility a „out of the box“ funkce. inteligentní mobilní objekty ČSLA dělá vývoj UI mnohem jednodušší. Souhlasím však s ostatními to není ten správný nástroj pro každou situaci. Tam je určitě nějaké režie spojená, ale také hodně síly. Osobně se těším na používání ČSLA světlo s Silverlight.

Klady:

  • Data technologie agnostik 1
  • Velký nainstalovat základnu a je to zdarma !!
  • Stabilní a logického rámce
  • Data Přístupový kód může být ve svých objektech nebo v samostatném shromáždění
  • Vlastnost a objekt ověřování a autorizace

Nevýhody

  • Kód může být hodně udržet 2
  • Pravděpodobně potřebovat generátor kódu efektivně využívat
  • Zaučení. Struktura objektů ČSLA je snadné pochopit, ale výhrady mohou vytvářet bolesti hlavy.


Nejsem si jistý, o zkušebním poháněné designu. Nemám jednotka testu nebo testu řízený návrh (škoda na mě), takže nevím, jestli unit testy jsou jiné než TDD, ale vím, že nejnovější verzi rámce přichází s unit testů.


1 Dobrá věc, protože přístup k datům technologie nikdy zůstat stejné nadlouho.
2 Toto nezlepšily v posledních verzích rámce.

Odpovězeno 08/06/2009 v 05:54
zdroj uživatelem

hlasů
2

Použil jsem CSLA.NET v několika projektech teď to bylo nejúspěšnější v aplikaci Windows Forms, která má bohaté Databinding compatabilities (což asp.net aplikace je nemají).

Jeho hlavním problémem je TDD podpora jako lidé byli poukazovat, je to proto, black-box jako chování pro funkce Dataportal_XYZ a je to neschopnost, abychom mohli posmívat datových objektů. Tam byla úsilí obejít Tento problém se to být nejlepší přístup

Odpovězeno 17/09/2009 v 13:44
zdroj uživatelem

hlasů
2

Naposledy jsem se snažil použít ČSLA v době kamenné dny VB6. Ve zpětném pohledu, že by bylo účinnější, pokud jsem použil pro generování kódu. Pokud nechcete mít k dispozici účinné nástroje pro generování kódu a strategii pro montáž je do svého pracovního postupu, měli by se vyhnout rámců jako ČSLA, jinak funkce, které dostanou od ČSLA nebude vynahradí množství času, který strávíte psaní n řádků kódu podle tabulky, n řádků kódu na sloupci, atd.

Odpovězeno 08/05/2009 v 11:51
zdroj uživatelem

hlasů
2

John,

Máme týmy pracující v ČSLA od 2 do 3,5, a zjistili, že je skvělý způsob, jak poskytnout konzistentní rámec, aby všichni vývojáři jsou „dělat to stejným způsobem“. Je skvělé, že většina kódu s nízkou hodnotou je generován a víme, že když jsme se spustit testy jednotky, které pracují po vybalení z krabice pro všechny CRUD věci. Zjistili jsme, že naše TDD opravdu přijde se refaktorování děláme navrhnout a ČSLA nebrání nám v tom nic z toho.

Chris

Odpovězeno 06/05/2009 v 15:05
zdroj uživatelem

hlasů
2

Jsem PHP člověk. Když jsme začali tvorbou aplikací poměrně rozsáhlých s PHP jsem začal výzkum na mnoha rámců aplikací a ORMS v podstatě PHP světě, pak v Javě a .NET. Důvod, proč jsem se podíval na Java a .NET rámců nebyla slepě použít jakýkoli rámec PHP, ale nejprve snažit pochopit, co se skutečně děje, a jaký druh architektury podnikové úrovni existují.

Vzhledem k tomu, já jsem nepoužil ČSLA ve skutečném světě aplikace, nemohu komentovat své klady a zápory, ale co mohu říci je, Lhotka je jedním z vzácných myslitelé -Nejsem říkat jen pro odborníka v oboru Software Architecture. Ačkoli název domény Driven Design vytvořen Eric Evans -by cestě jeho kniha je také skvělý a já pokorně poradí přečíst it- Lhotka uplatňovala domény řízený design pro let. Který uvedl, že cokoliv si myslíte o jeho rámce, těžit z jeho hlubokých myšlenek v této oblasti.

Můžete si najít jeho rozhovory o dotnetrocks.com/archives.aspx a videa z dnrtv.com/archives.aspx (vyhledávání, Lhotka).

@Byron Jaké jsou další dvě knihy se vám líbil?

Odpovězeno 10/02/2009 v 05:12
zdroj uživatelem

hlasů
2

Použil jsem ji na projekt před pár lety. Ale když byl projekt udělal, nemohl jsem nikomu říct, co CSLA pro mě udělal. Jasně, jsem zdědil od svých tříd. Ale byl jsem schopen odstranit, že dědičnost z téměř všech třídách s žádnou restrukturalizací. Neměli jsme žádné využití pro N-Tier věci. Vrácení změn n-level byl tak pomalý, že jsme nemohli použít. Takže myslím, že na konci to jen nám pomohla modelovat své třídy.

Který uvedl, že ostatní týmy začaly používat jej (po hrozné pokus týmem vytvořit svůj vlastní rámec). Takže tam musí být něco, co stojí za to se tam, protože všichni jsou chytřejší než já!

Odpovězeno 23/09/2008 v 15:16
zdroj uživatelem

hlasů
1

Chtěl jsem ji používat, ale má pak hlavní vývojář měl nápad příliš ‚magie‘ byl zapojen ...

Odpovězeno 23/09/2008 v 15:19
zdroj uživatelem

hlasů
0

CSLA je nejlepší aplikační framework, který existuje. Rocky Lhotce je velmi, ale velmi chytrý člověk. Píše o historii vývoje softwaru, jako je Martin Fowler, David S Platt, ale moje oblíbené spisovatelé jsou Rod Stephens, Mathew McDonalds Jeff Levinson thearon Willis a Louis Davidson alias dr sql. :-) Pros: jsou aplikovány všechny návrhové vzory. Nevýhody: těžko se učit, a několik vzorků.

Odpovězeno 02/03/2010 v 07:51
zdroj uživatelem

Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies. Learn more